Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sacha en Lisanne Vermeer - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sacha en Lisanne Vermeer - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Sacha

Blijf op de hoogte en volg Sacha en Lisanne

03 December 2015 | Australië, Sydney

Op de helft van onze reis, zijn we in Sydney. Per bus in een 18 uur durende tocht, zijn we van Brisbane naar Sydney gereisd. De bedoeling was eigenlijk om dit stuk met de trein te reizen, maar die bleek volgeboekt. Ik wil niet te veel kwijt over deze busreis, maar dit was de eerste en ook de laatste keer. Voordat we in Brisbane waren hebben we nog twee heerlijke dagen gehad in Hervey Bay. Lisanne heeft op dezelfde dag als haar eerste buitenrit, meteen ook maar de nachtrit meegereden. Daarna was er een heerlijk buffet bij de Homestead. We hebben in Hervey Bey twee fijne overnachtingen gehad bij het B&B van Avalon, een bijzonder aardige mevrouw, die ook met beide ritten aanwezig was.
Op zondag reden we over de Esplenada en in zee bleek een parcours te zijn aangelegd voor een speedbootrace. Nadat we met veel geluk de auto konden parkeren, zijn we lekker op ons gemakkie aan het water gaan zitten. We zaten naast een echtpaar op leeftijd en ik heb dik twee uur gezellig met een erg vriendelijke en interessante man mogen praten, die ook oprecht in ons geïnteresseerd was. Wat een heerlijk contrast met veel Franse en Duitse backpackers, die vaak alleen maar in zichzelf geïnteresseerd lijken te zijn. Eerlijk is eerlijk, er was in de bus een Duits meisje dat daar het tegenovergestelde van was. Zij vond het zo in zichzelf gekeerd zijn van haar jonge landgenoten ook niet prettig en wilde juist graag kennismaken met anderen en in het Engels praten.
De bootrace op zichzelf was niet zo heel erg spannend. Nummer 1 na een paar meter, bleef nummer 1 met steeds meer voorsprong en nummer 2 bleef nummer 2 enzovoort. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat daar zo veel mensen op af kwamen, maar ik zat wel lekker. Daarna hebben we een soort fusion tapas gegeten en die waren verrassend lekker. Op maandag hebben we het laatste stuk naar Brisbane gereden en waren van plan meteen de auto weer terug te brengen. Dat bleek moeilijker dan gedacht. Ook al zie je op een meter of twintig de plek waar je naar toe moet, met éénrichtingswegen kunnen ze er voor zorgen dat je er niet kunt komen. Daar zijn ze in Brisbane dus meesters in. Na anderhalf uur dwalen en inmiddels midden in de avondspits herkenden we gelukkig ineens weer een plek en zijn we naar de plaats gereden waar we twee weken terug ook hadden overnacht. Met WiFi de route opgezocht en eerst gelopen en dan is het wel makkelijk.
Ik ben eigenlijk nog nooit blij geweest om mijn auto kwijt te zijn, maar dit keer wel.

Nu zitten we 5 dagen in een B&B in een buitenwijk van Sydney en daarna nog 3 dagen in de Rocks onder de Sydney Harbour Bridge

• 04 December 2015 - 13:07

Marcus:

Ben blij dat het zo goed gaat en een beetje dwalen is ook wel eens leuk ....toch?
    Ben jaloers hoor.
    Groeten Marcus