Hotseknotsen met 4WD en daarna met 1 pk - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Sacha en Lisanne Vermeer - WaarBenJij.nu Hotseknotsen met 4WD en daarna met 1 pk - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Sacha en Lisanne Vermeer - WaarBenJij.nu

Hotseknotsen met 4WD en daarna met 1 pk

Door: Sacha

Blijf op de hoogte en volg Sacha en Lisanne

28 November 2015 | Australië, Frasereiland

Op vrijdagochtend vroeg naar Fraser Island. Met een bus naar een boot en dan met de vierwielaangedreven bus over het eiland. "Seatbelts must be on at all times during driving". was ongeveer het eerste wat we te horen kregen op het eiland. Na de eerste paar meters begreep iedereen al waarom. Gelukkig ging de route niet alleen door het bos. Tijdens die stukken was het dat we waarschijnlijk met onze hoofden het plafond van de bus hadden kunnen raken, als we geen gordel om hadden gehad. De chauffeur legde ons uit dat de mensen met gewone vierwielaangedreven jeeps, vast kwamen te zitten in heterogene zand, grote gaten om de wielen hadden gegraven om weer weg te komen, maar ze niet daarna weer dicht hadden gegooid. Het gevolg is een zandpad met enorme bulten en gaten, zodat je vaak bijna gelanceerd werd uit je stoel. Eenmaal op het strandgangers de oostkant van het eiland, werd de rit veel rustiger. Met een flinke vaart over het strand tot aan de eerste en helaas enige Dingo. Het eiland is omgeven door zoetwaterstroompjes en stromen die vanaf het eiland naar zee stromen. In één ervan zijn we in onze zwembroek stroomafwaarts meegelift richting zee.
Hierna weer hotseknots naar een gedeelte met tropisch regenwoud. Vrij bijzonder omdat het hele eiland bestaat uit zand.
En hierna naar een zoetwaterplas, waar we hebben gezwommen. Kraakhelder water en intens witte stranden. (Eigenlijk geen woorden voor). Op de terugweg naar de pont kwamen we vlakbij de pont op een punt waar onze chauffeur zei: "Brace yourselves" en wat toen volgde kan geen Efteling of six flags tegenop. We waren allebei behoorlijk geklutst, maar hevig onder de indruk van dit prachtige eiland.

Vanochtend moesten we alweer vroeg op. Op weg naar "Susan River Homestead". Lisanne is daar nu een 2,5 uur durende rit aan het doen door de Bush. Ik kan mooi een verhaaltje schrijven en met de locals kletsen. Wat is het hier heerlijk. Een prachtige omgeving en héél erg lieve mensen. Vanavond en morgenavond slapen we in een B&B in Hervey Bay bij een mevrouw, die nu ook op een van de paarden zit. Tijdens de voorbereidingen hebben we met deze lieve mevrouw kennisgemaakt. Haar B&B bevindt zich in een soort natuurgebied met veel "wildlife" en we zijn daar erg enthousiast over.

• 28 November 2015 - 16:02

Karin K:

Waanzinnig! Leuk verhaal, ben benieuwd naar de foto's. Geniet er lekker van, hier begint het nu echt kouder te worden....

• 02 December 2015 - 18:09

Lindsay En Christa:

Hoi Lisanne en Sacha, wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier nog xx