Bijna naar huis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sacha en Lisanne Vermeer - WaarBenJij.nu Bijna naar huis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sacha en Lisanne Vermeer - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis

Door: Sacha

Blijf op de hoogte en volg Sacha en Lisanne

03 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Helaas hebben we hier toch geen echte keuken dus de grote pan met roerbakgroenten moet nog even wachten, maar op het gebrek aan groenten hebben we nog wat extra dingetjes gevonden. Broccoli is, als je het in de magnetron bereidt, met de olie die overblijft van vooraf genuttigde gemarineerde artisjokharten, best heel erg lekker en het kost maar vijf minuutjes. Worteltjes, tomaatjes en komkommertjes snacken deden we al, dus bij elkaar houden we nog wel even vol. De stad Melbourne lijkt het meeste op Den Haag denk ik. We zijn al een paar keer met de tram naar het strand in St Kilda geweest om lekker te zwemmen, rond te kijken en te slenteren. Iemand had ons verteld dat je daar ook de pinguïns kon zien "thuiskomen" na de jacht op vis. We hebben met nog tweehonderd mensen een paar uur op ze gewacht tegen het schemeren en op het gedeelte van de pier tot waar we mochten komen. We hebben er inderdaad een paar gezien. Ze waren ongeveer 30 cm groot en stonden op 30 meter afstand stil op een steen, maar we hebben ze gezien. Vaak gaan we naar één van de markten, snuffelen lekker rond en kopen daar vooral fruit en soms wat hapjes. Lekker in het park lunchen met kersen, aardbeitjes en pruimen. Thuis een glaasje rood met een toostje heerlijke Australische brie en soms wat worst. Tussen de middag soms een biertje en wat fish en chips, paella of iets oosters. Of natuurlijk de openbare BBQ gebruiken in het park. Al met al eten we helemaal niet veel, maar best heel lekker.
Deze Australiërs zijn over het algemeen lekker toegankelijk. Je kunt gemakkelijk met ze aan de praat raken en dat is wat mij betreft een gunstig verschil met de mensen uit Sydney. Ik heb straks een heleboel leuke herinneringetjes aan korte gesprekjes in de tram of wat langere met een kassiere in de supermarkt of de buren aan de tafel naast ons. Omdat dat we nog maar twee dagen hebben te gaan zal dit vermoedelijk wel het laatste bericht uit Melbourne zijn. Wellicht komt er nog een afrondend kort verhaaltje als we weer terug zijn in Nederland, maar anders, tot dan!

• 03 Januari 2016 - 08:57

Karin:

Wij wensen jullie allereerst al het goeds voor 2016 en een hele goede terugreis! Tot snel, X van ons

• 03 Januari 2016 - 10:50

Marjon:

Jeetje, dat het er al weer bijna op zit voor jullie. Wat is het snel gegaan. De allerbeste wensen voor 2016, maar ja, voor jullie is dat al heel goed begonnen. En toch ook weer leuk om je snel weer te zien.
    Tot gauw, groetjes, Marjon

• 03 Januari 2016 - 17:05

Karin K:

Ach wat is het snel gegaan! Heb nog aan jullie gedacht 12 uur (ongeveer) voor ons oud en nieuw! Natuurlijk de beste wensen! Ik hoop van harte dat dit avontuur aan al jullie wensen voldaan heeft en dat jullie nog heel lang kunnen nagenieten van alle indrukken en beelden.
    Thuis komt het besef pas echt goed dat je echt heel veel hebt meegemaakt! Goede terugreis samen en denk nog maar even niet aan school!! :-(

• 05 Januari 2016 - 08:18

Joyce:

De beste wensen! Morgen is het avontuur helaas ten einde en komen jullie al weer terug. Ik hoop dat jullie enorm hebben genoten!