Zeiltocht met snorkelen, wandelen en **** cabin - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Sacha en Lisanne Vermeer - WaarBenJij.nu Zeiltocht met snorkelen, wandelen en **** cabin - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Sacha en Lisanne Vermeer - WaarBenJij.nu

Zeiltocht met snorkelen, wandelen en **** cabin

Door: Sacha

Blijf op de hoogte en volg Sacha en Lisanne

25 November 2015 | Australië, Hervey Bay

Maandag zijn we per zeilboot vertrokken vanuit onze prachtige baai naar twee van de Whitsunday-eilanden, om daar te snorkelen. Op de heenweg helaas op de motor, vanwege de windrichting. Midden in het Great Barier Reef liggen deze eilanden en eigenlijk heb ik geen woorden om het plezier te beschrijven dat we hebben gehad of de schoonheid van alle koralen, vissen, megaslakken en zelfs een zeeschildpad. Na het onderwaterbezoek aan deze twee eilanden werd een heerlijke lunch geserveerd. Tijdens de terugweg mochten Lisanne en ik het middenzeil hijsen.(weet ik of dat ding echt zo heet, maar het was heel leuk) de terugreis ging vrijwel geheel op de kracht van de wind en ook dat was super. Onderweg werd door de drie bemanningsleden verteld over de geschiedenis van de eilanden en het schip en over de zeedieren die we allemaal hadden gezien. Het zou best kunnen dat dit het hoogtepunt van onze reis wordt, maar we hebben nog 6 weken. Ik heb helaas geen foto's van het schip met de i-pad gemaakt, omdat ik te druk was met genieten. Het was een lange dag en de volgende gingen we alweer vroeg terug richting Brisbane. Na ongeveer 100 km zijn we van de grote weg afgegaan richting een natuurpark. Een wandeling van ongeveer 40 minuten door een prachtig tropisch bos, van de kustlijn gescheiden door een mangrovestrook was adembenemend mooi. Daarna zijn we, bijzonder onder de indruk en bijna te lang doorgereden naar het zuiden. Vlak voor heel donker zijn we gelukkig aangekomen bij een wel wat vervallen motel. Snel gegeten en een welverdiende "scooner" achterover geslagen. Weer vroeg vertrokken na een korte nacht op zo'n bed waar je iedere veer voelt zitten en nu beland in Hervey Bay in een deluxe villa op een vakantiepark, vrijwel aan zee. Wat een contrast met dat krot van gisteren. Alles wat je maar kunt voorstellen is hier aanwezig, gloednieuw en schoon en het is net zo duur, maar dan voor twee nachten. Wij gaan hier even rusten en lekker genieten en overmorgen op naar "Fraser Island".

• 25 November 2015 - 11:17

Frank:

Hi Sacha,

klinkt goed krijg het een beetje warm hier bij de 4C. Geniet ervan!

Grt Frank

• 25 November 2015 - 11:50

Karin:

Super!!!!!

• 25 November 2015 - 12:53

OmaM:

Fijn om te lezen!!!
    Letten jullie ook op de volle maan??